god daMn it .

Life sucks, does'nt it ? 

Hahaha jag skojade :) Jag har inte orkat skriva på länge, för det händer inte så mycket lixx att skriva om. Jag har klippt mig dock, eller snarare, min syster har klippt mig. Hon klippte av min stripes-svans (eller nåt) lite.. eller lite och lite.. minst en decimeter. Men iallafall så ser det bra ut, och är fräscht, inte kluvet och slitet i hela skiten längre, så det kommer växa ut snabbt. Har typ page nu, fast längre än vanlig page. Mer stlilish osv. Jag måste plugga och städa, men ändå har jag inte gjort något ALLS på hela dagen. Bara gjort mig iordning och sen ingenting.. ingenting what so ever. Seriöst, life. Aja.. ska väl ta och fota lite och sånt snart, bara skriva klart först.. eller förresten jag ska städa först också. Väldigt ofrivilligt, fast ja ingen har ju sagt åt mig att städa, men det behövs verkligen, damm överallt. verkligen överallt också. Lämnar man nåt framme i en timme så är det dammigt sen.. det är illa. Jag vill ha tuggummi också, men det har jag inget tråkigt nog, vilket gör mig sötsugen, mindre bra. Bild på frissan might come sen nån gång.. idag kanske. Senate isåfall då.

Kvällens planer är att gå på teater med mamma, pappa, mormor, syster och hennes kille. Jaja det blir kul tror jag, antagligen helgens höjdpunkt då typ ingen kan ses denna helg typ >_< Serriberri jag måste köpa tuggummi på vägen till teatern :O *beroende*

Men för att återgå till hårtemat så måste jag berätta att jag ska fixa en till blå slinga i håret, funderar på att göra det nu snart idag innan teatern, istället för att städa, men illa nog måste jag städa som sagt. 

Jag längtar JÄTTEMYCKET till vecka nio, sportlovet alltså. Kommer antagligen till Sthlm igen då, en stor del av veckan för jag kommer inte kunna komma tillbaka förrän maj sen -.-

Ska dra och bleka håret nu tror jag *evil* Eller städa eller nåt.. fota kanske. Vi får se.. ja det får vi *Gollumlik*

hos maMma idag .

Tjanahejsan.
Sitter här hemma hos mamma och chillar, ska sova här idag. Bearbetade manuset till Cabaren nyss, vi hade ett möte idag. Det bästa hittills tror jag, vi övade på scenerna, så det var kul. Jag har bestämt mig för att jag ska söka till Estet bild förresten, min studievägledare gav ifrån sig ett glädjetjut när jag sa det (jag skämtar inte, han gjorde det bokstavligen). Jag har ganska tråkigt just nu dock, mamma och syster sitter och kollar på Let's Dance -.-

Ska väl kolla med dom också nu, det är rätt kul ändå. Vi ses skriver väl längre imorgon skulle jag tro. Ha det bra tills vidare.

tandboRstning .

Hejsan. Satt nyss och borstade tänderna samtidigt som jag loggade in på publishme.se, men upptäckte snabbt att det inte gick att skriva samtidigt som jag borstade. I övrigt kom jag just ur duschen... Aja, jag träffade jag Nemo idag, fyfan vad kul det var. Vi spelade wow och byggde nån wierd snöskulptur av massa fyrkanter osv, ah du vet, sånt som tjejer brukar göra xD (inte). Men iallafall så tog jag kort på den, lägger dock inte in bilderna i datorn idag, kanske imorgon. Sen kanske det kommer någon dagens låt idag, vet inte ifall jag hinner innan jag ska gå och lägga mig. Men funderar starkt på att lägga in "Bilbo - En Hobbits Äventyr" på mp4:an, så kan jag läsa och lyssna samtidigt när vi har svenska imorgon. Jag gillar den tanken, men frågan är om vi ens kommer läsa imorgon.. fast egentligen kan ju jag bara välja att läsa, men då kommer det bli värre sen när jag måste skriva en fantasy till en deadline som jag inte kommer ihåg. Ah jag har iallafall för mig att vi har drygt en månad på oss, så jag kan nog läsa en lektion åtminstone, eller hur ?

Den här veckan har varit vad man kan kalla helt händelselös hittills. Har varit i skolan, hemma, pluggat,  ätit, sovit. Och sen samma sak om och om igen ända tills idag, med andra ord i två dagar xD (humor alltså).

Resten av denna kväll kommer troligen spenderas med att läsa om alla möjliga program till gymnasiet, då jag ska träffa min studievägledare imorgon och diskutera saken vidare. Det lutar åt Media, dock tycker han att jag ska ha Estet bild som förssta val bara för att jag har funderat på det.. men jag är inte säker. Orkar nog inte vara tvungen att göra fem intagningsprov, ah det är ju inga prov, eller jo ganska praktiska. Man ska rita fem olika bilder, ett porträtt och massa annat, vilket jag inte vill. Det lutar alltså åt Media som första, och typ Sam som andra, har dock inte nån lust att gå Sam egentligen, men i och med att man kan välja en media-inriktning så är det ändå ett alternativ för mig.

Ujujuj lång tråkig text om mina tankar om gymnasie nu, eH ? =) Aja jag ska ta och lägga in Bilbo i Mp4:an nu, kanske kommer låt sen om en stund. Haré nattinatt.

härlig helg mEd heting <3

Tja. Sitter hemma och chillar med Elin, har haft en ashärlig dag idag.. eller igår blir det väl =)
Först var vi ensamma och drog på stan och köpte ny bh till mig (hihi (A)) och sen hem till mig för att upptäcka att vi behövde snoddar till hennes extensions. Så med andra ord skulle jag sätta i hennes fina syntetdreads idag, sen blev det ju som det blev och vi måste till City Gross -.-  Alltihop slutade med att vi tog bussen och åkte till City Gross bara för att inte lyckas hitta några jävla snoddar först. Men sen så letade vi igen och hittade typ vanliga hästsnoddar, chill chill det är bra ju. Iallafall så fick vi skjuts hem sen till mig av Elins pappa. Sen blev det så att vi tog en promenad och hade askul, vilket inte har hänt på ett bra tag innan det. Foton kommer sen kanske =). I vilket fall som helst så drog vi hem sen igen och åt, sen färgade jag hennes hår och kort efter det mötte vi Robin och sen var vi med honom tills för ett tag sen. Jag flätade i dreadsen i Elins hår, det blev sjukt snyggt. Jag verkar vara en naturbegåvning om jag ska vara ärlig (A) Sen tog vi lite bilder och sånt och drog fram ett lakan som jag hängde på garderoberna och typ.. ja (A) tog bilder ^^ Iallafall så gick vi på promenad typ till Robins garage och han testade om hans bil funkade, eheh jag var lite trött och ointresserad osv. Men sen drog vi på promenad hemåt igen efter att ha lämnat Robin typ. Och nu sitter vi här och funderar på att ta lite bilder igen, det är kul eftersom Elin har nytt hår osv. Så det ska vi nog göra.. och sen se film eller nåt serruserru. 

Aja jag orkar inte skriva så mkt mer nu, lika bra att inte göra det då =) hare bra.

grattis sYster .

Idag fyller min storasyster 19, grattis henne ^^
Hon fick en blombukett av mig typ. 

Jag tror att jag håller på att bli sjuk.. har ont i huvet hela jävla tiden och sånt, och är trött. Ska appropå det gå och lägga mig snart tror jag, illa nog. Eller det är inte illa egentligen, det är fan bra.. eller nåt. I vilket fall som helst så åt vi tårta idag också, med extra kolasås. Det var för mycket tycker jag nästan, faktiskt.. det är inte ofta som jag tycker det. Sen drog syster hem och jag hänkade för jag orkade inte stanna hos mamma. Ah juste vi var hos mamma också förresten, åt delicious hemlagad pizza och sen tårtan då. 
Hade cabaremöte idag, jahao det var roligt faktiskt. Bytte låt för sista gången och min lärare blev sur först men sen var det lugnt, ska sjunga "Nancy Sinatra - Bang Bang (My Baby Shot Me Down)(Kill Bill soundtrack)" och "The Beatles - So Happy Together" själv. Och sen "Cinderellas Revenge - If Only Words Could Describe This" med min kära vän Cissie =) det blir bra tror jag bestämt.
Denna dagen var helt okej faktiskt, hade tyska på morgonen rätt chill dock. Sen no, heelt okej, intressant ämne också nu. Jobbar om nervsystemet osv, så jag lärde mig något bara för det var intressant för en gångs skull. Fast jag brukar lyssna ändå, men man somnar typ nästan. Sen hade vi matte, helt okej faktiskt, jobbade som fan. Sen lunch och sen hemkunskap, bakade bullar fersure :P sen bild, det var lite skumt. Typ första bildlektionen på evigheter som jag tyckte var sjukt tråkig, satt och skissade ett tag, övade på att rita ansikten. Men sen failade jag och orkade inte med för mitt huvud sprängdes, och tänkte öva på att rita alver. Typ ta en bra bild från internet och kalkylera för att öva och sen öva på frihand, men då funkade inte internet på skolan. Och jag hade ingen bild, så det funkade inte. Så det slutade med att jag bara satt och hade tråkigt, inte så bra för mitt vg i bild kanske. Och glömde once again att fråga min lärare vad jag ska göra för att få mvg, illa det. Ah skit samma. Första lektionen gills inte (A) eller ?

Vi ses när vi syns, eH?

pluGget .

Japps nu är allt tillbaka igen, VT-09 has begun. Väldigt roligt, men inte om man räknar med att man måste plugga, och att det blir stress som fan. Skulle plugga just nu, slutade tidigt idag för det, men goddamnit jag har inte gjort nåt typ. Eller jo, lite, men det räknas inte bara för det var så lite. Ska ha en redovisning nästa onsdag, har en vecka att förbereda då alltså. Sen så ska jag skriva en fantasy novell i svenskan, har typ tre idéer.. Men då måste jag skriva ner dom också. Sen så ligger jag tydligen efter ett kapitel drygt i matten och jag har matte redan imorgon, yippie. Ska alltså plugga arslet av mig redan, och det är bara första dagen. Nationella proven is on the doorstep, ganska stressande. 

Ska i vilket fall som helst plugga lite nu, eller typ.. spela gitarr eller nåt. Ah juste jag ska skriva en låt tills typ fredag eller så, så det är KUL. Har ingen inspiration what so ever, så det kommer bli lite svårt. Det är till musiken då alltså, ska försöka mig på mvg i låtskrivandet bara för att jag fick lust typ när vi skulle välja nivå.. så ... jaa.

Hare bra. 

a loNg, long time .

Jafan nu har det tagit liiiite för lång tid mellan inläggen ser ni. Jag skrev inte så mycket i Stockholm, jag hade för roligt för det kan jag säga. Sen så har jag inte orkat,  har inte haft något alls att skriva faktiskt. Sånt som händer vet du.

Iallafall så var jag med Elin och Jasmine idag, fyihelvete (ursäkta språket) vad jag hade saknat dem. Först träffade jag Elin, hon kom hit vid kanske.. halv tre tror jag hon tog bussen (observera att jag funderade i ca 20 sekunder vid punkterna :P). Vi chillade och snackade om allt möjligt, like old times. Mkt saknad samtalstid där alltså, väldigt mys. Sen ett tag senare... vid kanske 20 i fem kom Jasmine med bussen och vi hade roligt aaalllihopa. Sen skulle dock Elin hem av den grund att hon är förkyld och inte orkade vara hemma hos mig mer och ville hem och typ sova eller nåt. Så hennes trevliga mor kom och hämtade henne. Jasmine och jag fortsatte dock att ha kul, åt knäck och dansade foxtrott med extremt vackra höftrörelser XD. Sen blev klockan mycket och hennes sista buss åkte halv elva, och hon satt på den sorgligt nog. 

Kort sammanfattning av den senaste veckan;
Måndag : Stockholm, var med Ami, Becka och Morgan.
Tisdag : Åkte in till T-Centralen ensam, träffade Morgan. Åkte hem.
Onsdag : Nyårsafton, chill hemma med pappa och storasyster.
Torsdag : Gick med storasyster till Rusta för att upptäcka att dom hade stängt, sedan till Konsum. Myskväll med syster och såg Lord Of The Rings, The Fellowship Of The Ring.
Fredag : Manusmöte hos mamma klockan 11, till Rusta med Cissie och köpa resväska. Myskväll återigen med storasyster och såg Lord Of The Rings, The Two Towers.
Lördag : Total chilldag med storasyster, såg Lord Of The Rings, The Return Of The King.
Söndag : Manusmöte hos mamma klockan 11, hem och sångöva med Cissie. Sova snart efter det.

I hope you enjoyed it, skriver nog mer imorgon kan hända. Jag kom just på att Ami och jag glömde fixa min header när jag var hos henne förresten. Fail, men skit samma. Det ordnar sig.

C'ya, stay healty.

RSS 2.0