jaha, jag skriVer väl som jerry, 'onsdag' .

Ja, vilken härlig dag, eH? 
Sol, moln, vackert väder, tråkigt väder, skillnader, onödiga konstateranden. Aja, så är det onsdag iallafall, ungefär... *räknar* FYRA dagar till genrep på cabarén, shit shit shit shit. Heheheh *panik*. Åter igen sitter jag här, fast nu med chokladägg (fick dom av Elin) och mjölk OCH vatten XD inte blandat såklart, men kunde inte bestämma mig. Mjölk och choklad var väldigt tilltalande, men jag ville ha vatten också, så ja. Idag har varit en trött/flumm/trött/flumm/glad dag, och ja i exakt den ordningen. Igår hade vi cabaréträning, till nio typ, så somnade EN timme för sent och kunde knappt komma upp. Orka vara så jävla sömnkänslig -.- Iallafall, när jag väl kom upp blev jag flummit i tid tills jag kom till skolan, eller ja, iallafall till andra lektionen belev jag det. Sen fick man typ värsta rycket och blev helt jävla sömnig, kunde ha däckat i bibblan. Sen träffade jag Elin och vi drog till stan, ganska chill först, men sen drog vi till mig och sen till henne, det blev rätt sjukt flumm när vi träffade Ewe (HON FYLLER SEXTON IMORGON :D <3) sen. Senare när Ewe drog igen, för hon skulle tydligen bara meddela lite Gruvriset-info till Elin, så drog vi och hjälpte Bodil med att flytta hästarna, jag hjälpte också (A) ledde en häst (bilden på mig är utanför hagen, ursäkta nästan osminkad/fixad osv). Det var en bra dag, sen när jag cyklade hem sjöng jag nån låt jag inte kommer ihåg nu, och så kom tänkte jag på att jag sjunger jämt den när jag är glad, så med andra ord blev den sista delen av dagen glad.

Jag köpte lite saker idag också, en skiva: Travis - Ode to J. Smith och sen en Ewe-present :D sen två t-shirts och så dock inget mera jag kan minnas, men så är det iallafall. Tack Sean för skivan (haha köpte den med ett presentkort jag fick av honom på min födelsedag)! För övrigt kommer det inte några bilder på det, jag lägger aldrig upp nåt jag har sagt att jag ska. Vilket nödvändigt inlägg, men nu måste jag plugga. Och mina chokladägg är redan slut '-'.

Chill out.

stacKare ...

Btw, stackars amerikanare och alla andra som inte har Marabou...





;P

vad ska dEtta inlägg heta då ?

Stressen över cabarén är påtaglig nu, flera är totalt stressed out. Själv är jag inte så jätte, försöker att inte bry mig så mycket. Jag menar, det är klart att jag bryr mig, men inte om att stressa. Fast man får prestationsångest, jag måste lära mig att snacka sakta bara för att man måste det när man spelar teater.

Nog om det. Vad händer annars i mitt liv, jadu... ingenting just för tillfället. Det är mest bekymmer just nu, men det får funka :) Alve kommer hit typ första helgen i maj, då är ju cabarén över iallafall.

Snart ska jag till mamma och typ.. läsa för henne. Jag läser för henne när hon lagar mat och efter middagen och så, läser 'Om jag kunde drömma' för tillfället, hon är nästan lika fast som jag. Jag är dock på sista boken, nära slutet. Men iallafall så ska jag nog till Konsum innan jag cyklar till mamma, ska köpa choklad :O

Mmmmmmmmmm... Marabou.


teleFon .

Hejsaaaaaan hoppsaaaaaan falleralleraaaaaaaaah XD hahah jag är flummig som satan (för övrigt kan inte min mobil stava till det) just nu. Sitter och snackar med Elin i telefon också, det är mys, saknar dig älskling <3
Det kommer ett fint litet inlägg sinom tid tillägnat dig ;P MEN jag ska dra och slagga nu snart i think, så hinner inte nu.

Jag har cabarét VARJE dag denna veckan, surt som fan att vara i skolan varje dag, men det är ändå värt det på något sätt.. Spenderar mitt ovärderliga lov med att vara i skolan 10-16 :O
Så... med andra ord måste jag gå upp 9:00 varje dag.

HARÉ

aJa .

Jadu, nu sitter jag ännu en gång med blekning, dock är det bara två slingor som ska bli lite ljusare nu, en som är typ gul och en som är mer.. blond-brun. Lukten av blekningen sticker i både näsan och ögonen, men det kan man lida igenom ^^

Jag har (har förresten redan skrivit det tror jag) upptäckt 'Twilight', precis som alla andra (i stort sett) tjejer i min ålder, jag ser inte Edward som en drömprins som en del andra för övrigt. Men det hindrar mig inte från att gilla böckerna starkt. Filmen är ju också bra... men jag ser inte hur skådespelarna ska kunna passa in i resten av filmerna, de kommer inte passa till rollen i min mening. Men man får helt enkelt - som min syster sa förut - tänka på att filmen är  baserad på boken, den är inte boken. Det gör det lite lättare att se filmen och ignorera små detaljer som stör massor. Men jag återkommer ändå till hur fan skådespelarna (ursäkta att jag inte säger namnen, kommer fan inte ihåg vad dom heter (A)) ska passa in i 'Eclipse' och 'Breaking Dawn'.. även 'New Moon', men inte lika mycket. Jag äger iallafall alla böckerna - på svenska - och jag gillar dom skarpt. Man får frånse filmen nu och tänka på böckerna. Jag måste säga, att när jag först såg Twilight blev det nästan en depressions-besatthet... det är illa alltså. Men det är så lätt hänt, speciellt med en sådan handling som är så bra och med faktumet att man nästan inte kan stå emot att bli avundsjuk. Jag ångrar dock att jag såg filmen först, jag kunde inte låta bli. Men det gör att när jag läste 'Om jag kunde drömma' (förresten fattar jag inte hur dom fick twilight som betyder skymning att bli om jag kunde drömma... !?!? Fast efter mycket funderande förstår jag ju iallafall lite.. det handlar nog om att 

[SPOILER ALERT. VARNING, AVSLÖJANDEN AV HÄNDELSER (Start)]  i ettan säger Edward att om han kunde drömma skulle han drömma om Bella, i tvåan (När jag hör din röst) hör Bella Edwards röst här hon är i fara, i trean (Ljudet av ditt hjälrta) säger Edward att ljudet av Bellas hjärta är det viktigaste ljudet i hans existens och i fyran (Så länge vi båda andas) ändrar de sina bröllopslöften till 'Så länge vi båda andas' istället för 'tills döden skiljer oss åt'. [(Slut)] 

Jag gillar min förklaring, men ändå undrar jag hur man kan gå med på att de översatta versionerna inte är översatta direkt i titlarna utan har helt nypåhittade titlar. Jag skulle blivit nöjd om 'Twilight' hette 'Skymning', 'New Moon' hette 'Nymåne', 'Eclipse' hette 'Förmörkelse' och 'Breaking Dawn' hette 'Brytande Gryning'. Det vore mer logiskt med direkt översättning. Nån som håller med mig?

Ska kolla till blekningen nu, där fickd du något att fundera över iallafall :)

bLekning .

Hm.. någonting säger mig att jag nästan alltid bloggar när jag har blekning i håret.. så är iallafall inte fallet just nu, jag håller på och förbereder mig för att bleka håret, ska bara byta kläder så ska blekningen i. Så är det, jag har inte gjort något alls med håret på ett bra tag (förutom att tvätta då), så nu ska jag ta tag i det och bleka och åter färga till blått. Det är sällan det går så här lång tid mellan färgningar eller blekningar. Jag kanske försöker skona mitt hår lite undermedvetet :) Ska iallafall ta tag i det här nu och byta kläder och sätta i blekningen.

C'ya in a while ^^

RSS 2.0